PR bureau

Wat is een pr-bureau Een pr-bureau richt zich op het generen van free publicity. Free publicity, wordt ook wel gratis ...

Wat is een pr-bureau

Een pr-bureau richt zich op het generen van free publicity. Free publicity, wordt ook wel gratis publiciteit genoemd. Gratis publiciteit levert een bedrijf meer zichtbaarheid en naamsbekendheid op. Een pr-bureau weet precies welke media relevant is voor de klant. Door bekendheid te creëeren in dit medium, is het voor de klant makkelijker om de juiste doelgroep aan te spreken.

 

Als iemand aan zijn pr werkt, dan zorgt diegene ervoor dat zijn of haar naam regelmatig in de media verschijnt. Wel is het belangrijk dat deze bekendheid gratis gegeneerd wordt. Het doel is gratis publiciteit, het middel is het medium.

 

Wat levert een publiciteit op

Publiciteit levert een aantal dingen op. Door publiciteit creëert men naamsbekendheid. Niet alleen naamsbekendheid wordt gegeneerd, maar ook een ander belangrijk aspect. Het andere belangrijke aspect die ontvangen wordt door publiciteit, is vertrouwen. De doelgroep krijgt meer vertrouwen, doordat een expert over het onderwerp kan praten.

 

Wat doet een pr-bureau

Een pr-bureau zorgt voor gratis publiciteit via een aantal manieren. Er zijn een aantal opties die een pr-bureau kan inzetten, om een toename voor de publiciteit te generen. Zo kan een pr-bureau onder andere gebruik maken van een persbericht, interviewpitch, gastblog, inhaker, persevent en news jacking.

 

Persbericht

Een persbericht is misschien wel het bekendste pr-middel. Ondanks dat een persbericht misschien wel het bekendste middel is, is het niet altijd het beste middel om in te zetten.

 

Interviewpitch

Een interviewpitch houdt niets anders in dan een krachtige mail. De mail is gericht op de ontvanger van de publiciteit.

 

Gastblog

Bij een gastblog wordt een artikel geschreven uit eigen naam voor een ander platform.

 

Inhaker

Bij inhaken wordt er vaker ingespeeld op verschillende feestdagen. Denk aan Valentijnsdag of black Friday.

 

Persevent

Een persevent kan al veel publiciteit opleveren. Zo kan er een journalist worden uitgenodigd op het event. Doordat de journalist een artikel publiceert over het event, zal het artikel leiden tot publiciteit voor het de deelnemers van het even publiceert.

 

News jacking

News jacking kan omschreven worden als het kapen van nieuws. Er wordt ingehaakt op het actuele nieuws, waarbij iemand zijn eigen mening toevoegt.

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Media

Vermogen van Dorian Geis

Het Inspirerende Verhaal van Dorian Geis Dorian Geis is een naam die steeds vaker wordt genoemd in gesprekken over lifestyle, financiën en sociale media. Als

Media

Vermogen van Joseph Klibansky

Joseph Klibansky is een naam die steeds vaker opduikt in de Nederlandse en internationale kunstwereld. Deze beeldend kunstenaar, geboren in Kaapstad in 1984 en opgegroeid

Media

Vermogen van Tristan Tate

Tristan Tate is een naam die steeds vaker wordt gehoord in de wereld van business, sport, en sociale media. Maar wie is hij precies, en

Media

Vermogen van Octave Durham

Octave Durham, beter bekend als “Okkie” of “The Spider-Man Thief,” is een van de meest beruchte kunstrovers in Nederland. Zijn naam is onlosmakelijk verbonden met

Media

Vermogen van Noor Alfallah

Noor Alfallah is een inspirerende persoonlijkheid in de wereld van media en ondernemerschap. Geboren op 2 december 1993, heeft zij zich onderscheiden als een talentvolle

Media

Vermogen van Nico Aaldering

De naam Nico Aaldering zal bij veel autoliefhebbers direct bekend in de oren klinken. Hij wordt geroemd als een pionier in de wereld van klassieke en vintage

Media

Vermogen van Michelle Bollen

Michelle Bollen is een naam die binnen de wereld van influencers en ondernemerschap vaak met bewondering wordt genoemd. Als Nederlandse influencer, ondernemer en familieblogger heeft

Media

Vermogen van Melvin Hazes

De naam Hazes is in Nederland synoniem met muziek en entertainment. Hoewel de meeste mensen vooral denken aan André Hazes, de iconische volkszanger, staat dit

Media

Vermogen van Maya Meijer

Nederland is rijk aan cultureel en industrieel erfgoed, maar zonder de inspanningen van toegewijde individuen dreigt deze waarde verloren te gaan. Een van die individuen

Media

Vermogen van Mary Padian

Antiquiteitenliefhebbers, koopjesjagers en reality-tv-fans over de hele wereld kennen haar naam. Mary Padian heeft met haar unieke charme en passie voor vintage vondsten een onuitwisbare

Media

Vermogen van Marjan Strijbosch

Marjan Strijbosch wordt vaak de “Coco Chanel van Brabant” genoemd, een titel die haar uitzonderlijke talent en invloed in de modewereld perfect samenvat. Deze gepassioneerde

Media

Vermogen van Marcel van Hooijdonk

Marcel van Hooijdonk is een prominente naam in de Nederlandse vastgoedsector. Als ondernemer en investeerder heeft hij een wezenlijke invloed gehad op de huurwoningmarkt. Zijn

Media

Vermogen van Marcel Melis

Marcel Melis is een gevestigde naam in de wereld van vastgoed, hedgefondsen en investeringsstrategieën. Als CEO van MGI (Melis Global Investments) heeft hij talloze sectoren beïnvloed met

Media

Vermogen van Johannes Snelders

De naam Johannes Snelders is misschien niet direct bekend bij iedereen in Nederland, maar zijn relatie met de populaire zangeres, diskjockey en influencer Djamila Celina

Media

Vermogen van Job Knoester

Job Knoester is een naam die zowel in de rechtspraak als in de media steeds vaker opduikt. Of je nu een juridisch professional bent die

Media

Vermogen van Jamie Faber

De Nederlandse celebritywereld kent talloze inspirerende figuren, en Jamie Faber is daar zeker één van. Als styliste, ondernemer en partner van zanger Dean Saunders heeft