Ace Magazine
Image default
Internet marketing

Wat is SEO?

Wil je bij de eerste zoekresultaten verschijnen in Google of een andere zoekmachine? De zichtbaarheid van je website verhogen? Wel, dan maak je best gebruik van SEO. In deze blog kom je te weten wat SEO precies inhoudt. En natuurlijk de betekenis van die drie lettertjes. 

Hoog scoren in Google door SEO optimalisatie? 

Mensen gaan in de zoekmachine Google niet op zoek naar de naam van jouw bedrijf, maar naar de producten en diensten die ook jij aanbiedt. Bovendien kijkt niemand verder dan eerste pagina van de zoekresultaten. Dus: hoe hoger jouw website zichtbaar is in zoekmachines, hoe meer bezoekers hij trekt.

De digitale zichtbaarheid van jouw bedrijf, dat is wat je kan verbeteren met een sterke onlinemarketing. Zoekmachinespecialisten laten je websitepagina’s bij de eerste zoekresultaten verschijnen. En dat doen ze met SEO.

Wat is SEO?

Met zoekmachine optimalisatie (oftewel SEO) optimaliseert een SEO bureau de zichtbaarheid van jouw website in de zoekresultaten van zoekmachines. Zo scoor je hoger zonder een eurocent te betalen aan advertenties. En hiervoor gebruiken SEO-specialisten bewezen technieken en strategieën, waaronder:

  1. De optimalisatie van de structuur en inhoud van de webshop.  
  2. Een trefwoordanalyse. Zo zien SEO-experts met welke trefwoorden consumenten naar je product zoeken. Die trefwoorden verwerken ze dan in de content van je website, zodat je potentiële klanten bij jou terechtkomen.  
  3. De maximalisatie van externe backlinks, wat we ook wel ‘link building’ noemen. Met linkbuilding zorgen ze voor relevante links op andere websites, die naar jouw website verwijzen. Op deze manier krijg je meer bezoekers en scoor je hoger in Google.   

Volgens deze regels van SEO-copywriting wordt je website zichtbaar bij elke relevante zoekopdracht naar de producten en diensten die je aanbiedt. Je merkt dat jouw website zo meer bezoekers krijgt. En dat zij sneller overgaan tot een conversie, bijvoorbeeld een contactaanvraag of verkoop.

Wat zijn de voordelen van SEO?

  1. Verhoogde trafiek. Een hogere positie in de zoekresultaten van Google (of een andere zoekmachine) zorgt voor een betere vindbaarheid van je website. En dat levert meer trafiek op. Meer bezoekers, dus.  
  2. Gebruiksvriendelijkere website. Bij SEO is het belangrijk om de architectuur van de site te herbekijken. Dat doe je bijvoorbeeld door de links naar pagina’s binnen de site te vereenvoudigen. Die optimalisatie komt de gebruiksvriendelijkheid van je website zeker ten goede.  
  3. Merkbekendheid. Door in de topposities van de zoekresultaten te verschijnen, word je een autoriteit in je werkveld. Zo krijg je een geloofwaardige reputatie. Jouw bezoekers krijgen dus meer vertrouwen in je website.  
  4. De juiste bezoekers. Jouw website bevat de informatie waarnaar je bezoekers op zoek zijn. Net op het moment dat ze dus een nood hebben aan jouw producten of diensten. Zo ben je zeker dat je bezoekers gemotiveerd zijn om over te gaan tot een conversie.   
  5. Kostenbesparing. SEO zorgt ervoor dat jouw website hoog staat in de zoekresultaten, zonder dat je geld hoeft te besteden aan betalende advertenties.  

Ben je overtuigd van het nut van SEO voor jouw bedrijf? Contacteer dan Yellowshape, een online marketing bureau in Antwerpen voor de digitale zichtbaarheid van bedrijven. Wij verzorgen graag de SEO voor jouw website.

https://www.yellowshape.com/nl/blog/wat-is-seo