Waarom gebruik maken van LinkedIn Website Demografie?

Wat marketeers willen is een manier om te begrijpen wie hun websitebezoekers zijn. Deze demografische gegevens zijn over het algemeen alleen beschikbaar wanneer bezoekers hun persoonlijke gegevens converteren en op uw webformulieren achterlaten. Maar hoe zit het met alle mensen die zich niet bekeren? Weet u, het grootste deel van uw websiteverkeer.

De LinkedIn-inzichtstag, een fragment van JavaScript-code die u aan uw website toevoegt, is bedoeld om door LinkedIn-adverteerders te worden gebruikt om conversies bij te houden. Bovendien geeft het u toegang tot Website Demographics, een gratis rapportagetool die informatie biedt over de mensen die uw site bezoeken.
Hoewel account-gebaseerde marketing integraties afhankelijk zijn van IP-informatie en gegevens van derden om te begrijpen wie bezoekers zijn, is LinkedIn nauwkeuriger in het identificeren van gebruikers omdat het vertrouwt op zijn eigen gebruikersgegevens. Dit betekent dat LinkedIn meer informatie kan bieden met een hogere nauwkeurigheid dan de meeste ABM-systemen.

Het beste van het hulpprogramma Website Demografie is dat het gratis is. U moet een LinkedIn-advertentieaccount hebben, maar u hoeft geen advertenties te tonen om toegang te krijgen tot de inzichten.
Met deze tool kunt u inzichten krijgen voor uw website als geheel of specifieke pagina’s (wat handig is als u meerdere producten en verschillende soorten consumenten heeft). Hier is hoe te beginnen.

Installeer de LinkedIn Insight-tag

Om gegevens van LinkedIn Website Demographics te krijgen, moet u de inzichtstag op uw site installeren. Hiertoe opent u uw LinkedIn-advertentiesaccount en selecteert u Insight-tag in het vervolgkeuzemenu Accountelementen.
Vervolgens ziet u drie opties voor het installeren van de tag. U kunt het zelf installeren, verzenden naar uw webontwikkelaar via e-mail of instellen in Google Tag Manager.

Nadat u de insights-tag aan uw site heeft toegevoegd, begint deze gegevens over uw websitebezoekers te verzamelen. Zodra er voldoende gegevens zijn verzameld, krijgt u inzichten.

Pro-tip: de meeste mensen gebruiken de inzicht-tag op hun website, maar u kunt de tag op elke webproperty plaatsen die u bezit – andere sites die u bezit, uw subdomeinen, enzovoort. Zorg ervoor dat u de eigenschappen segmenteert, zodat u ze afzonderlijk kunt bekijken.

Bekijk uw LinkedIn website demografische gegevens

Hoewel LinkedIn geen persoonlijke informatie openbaar maakt in overeenstemming met het privacybeleid, biedt Website Demographics informatie over de functies en titels van uw websitebezoekers, branche-informatie, bedrijfsnamen en -groottes en meer.

De gegevens die LinkedIn levert, sluiten nauw aan bij de targeting opties die beschikbaar zijn in Campaign Manager, zodat u deze inzichten kunt gebruiken om uw LinkedIn-campagnes op te bouwen.
Als u deze gegevens wilt bekijken, klikt u op het tabblad Website Demografie op de werkbalk boven aan Campaign Manager.

Houd rekening met de volgende punten voordat u de gegevens induikt:

De verstrekte gegevens zijn gebaseerd op webbezoeken en omvatten dus betaalde bezoeken en bezoeken die u ontvangt van PR, sociale berichten en andere bronnen.

Hoewel u de inzichten voor zowel B2B als B2C kunt gebruiken, zijn de gegevens afhankelijk van gebruikers met een LinkedIn-account. U ziet geen gegevens voor bezoekers die LinkedIn niet kan matchen met de database.

De gegevens houden momenteel geen rekening met acties die op uw site zijn ondernomen, zoals aanmeldingen of aankopen; alleen bezoeken aan een pagina.
Dus voordat u de gegevens voor specifieke datums bekijkt, probeert u eerst te begrijpen welke verkeersbronnen verkeer naar uw site of specifieke pagina’s sturen om ervoor te zorgen dat de gegevens zo schoon en organisch mogelijk zijn.

Een veelgemaakte fout is het uitvoeren van een LinkedIn-campagne die is gericht op een specifiek publiek zoals CEO’s van rederijen en vervolgens verrast worden wanneer u de webdemografie bekijkt. Natuurlijk ziet u CEO’s als de top bezoekers en de scheepvaart als de top industrie, waardoor u meer gaat investeren in het richten van CEO’s van rederijen.

Als u ervoor zorgt dat de inzichten die u weghaalt zo onbevooroordeeld mogelijk zijn, kunt u campagnes bouwen voor werkelijke prospects in plaats van campagnes te versterken voor de verkeerde doelgroepen die u eerder hebt geprobeerd te targeten.

Voor meer informatie over LinkedIn-gebruikers die uw webpagina’s hebben bekeken, kunt u met LinkedIn demografische gegevens van uw website filteren op:

  • Taakfunctie 
  • Functietitel 
  • Bedrijf
  • Bedrijfs-industrie
  • Functie anciënniteit
  • Bedrijfsomvang
  • Plaats
  • land

Gegevens over anciënniteit kunnen u helpen inzicht te krijgen in hoe informatief uw webinhoud zou moeten zijn.
Ter illustratie, als een meerderheid van uw doelgroep een lage anciënniteit heeft, wilt u zich misschien concentreren op het bieden van een overzicht van de branche met uw productoplossing. Een hoger seniorenpubliek zou niet zoveel onderwijs nodig hebben.

U kunt de bedrijfsgrootte data gebruiken om een ​​beter inzicht te krijgen in wat voor soort klanten uw site bezoeken.
Als u kleine bedrijven aantrekt, maar een enterprise-product verkoopt, kunt u bijvoorbeeld uw betaalde uitgaven verlagen door u beter te richten of uw berichten verbeteren om enterprise aan te trekken en kleinere bedrijven af ​​te schrikken. Een manier om dit te doen, is door prijzen toe te voegen aan uw berichten.

Pas gegevens van websitebezoekers toe om uw LinkedIn-marketing te verbeteren

Nu u al deze geweldige inzichten in uw websitebezoekers heeft, zijn hier enkele manieren waarop u deze informatie kunt gebruiken voor uw zakelijke en marketinginspanningen. Stem uw blog content af op de behoeften en voorkeuren van uw doelgroep. Zorg ervoor dat lezers het gevoel hebben dat de inhoud voor hen is gemaakt.

Gebruik deze inzichten om uw klantpersona’s op te bouwen. Zoek vervolgens naar plaatsingen op andere sites om deze doelgroepen te targeten. Als de functietitel van uw bezoekers bijvoorbeeld ingenieur is en de top industrie hightech is, kunt u op zoek zijn naar technische blogs die zijn gericht op engineering.

Het is belangrijk op te merken dat LinkedIn u niet de mogelijkheid biedt om naar de gegevens te verwijzen, dus misschien wilt u naar extra gegevenspunten kijken, zoals uw klantenlijsten om uw veronderstellingen te bevestigen.

Valideer uw targeting. Het is gemakkelijk om duizenden dollars aan advertentie-uitgaven te besteden en verkeer naar uw website te krijgen, maar hoe weet u of dat verkeer is waar u naar op zoek was?

Het demografische hulpprogramma voor websites kan u helpen de kwaliteit van uw advertentieplatform te valideren en ervoor te zorgen dat het u het type publiek biedt dat u daadwerkelijk wilt. Om dit te doen, moet u een geïsoleerd experiment uitvoeren. Het idee is om de inzicht-tag op een bestemmingspagina te plaatsen en de inzichten te gebruiken om het verkeer te valideren.

Begin met het maken van een bestemmingspagina die verborgen is voor zoekmachines. Dit is belangrijk omdat u ervoor wilt zorgen dat het enige verkeer dat uw pagina bereikt, het verkeer is dat u daarheen verzendt. Voeg vervolgens de LinkedIn-inzichtstag toe aan uw bestemmingspagina.

Bouw uw LinkedIn-advertentiecampagnes met de targeting die u wilt testen en voer uw campagnes uit totdat er voldoende verkeer is voor de inzichttag om gegevens te presenteren. Controleer vervolgens de demografische gegevens van de website en bekijk hoe de inzichten overeenkomen met uw betaalde targeting.
Onthul kenmerken van het klantensegment op basis van productvoorkeur. Hoewel u geen gegevens kunt bekijken op basis van een siteactie, bijvoorbeeld mensen die op een specifieke pagina hebben geconverteerd, kunt u doelgroepen maken voor uw bedankpagina’s.

Maak eenvoudig een nieuw website-publiek en voer de URL van uw bedankpagina in. Dit geeft je inzichten voor alle mensen die die pagina’s hebben bezocht na het converteren. Om deze tactiek goed te laten werken met sites die meerdere producten verkopen, is het het beste om voor elk product een afzonderlijke bedankpagina-URL te hebben.
Identificeer gedeelde klantkenmerken. Vergelijk de gegevens van uw bedankpagina’s met de bijbehorende productpagina’s en zoek naar correlaties van demografische gegevens van bezoekers die converteren. Dit zijn degenen die je wilt verbeteren en waar je meer verkeersbronnen voor wilt vinden.

Markeer tegelijkertijd de demografische gegevens die niet overeenkomen. Dit kunnen degenen zijn waar u aan wilt werken om verkeer te beperken.

Optimaliseer uw targeting op LinkedIn-advertentiecampagnes. Gebruik de branche- en functie- / titelgegevens om die posities te onderzoeken om inzicht te krijgen in waar dat publiek mogelijk in geïnteresseerd is. Gebruik die informatie vervolgens om uw advertentietekst en berichten te verbeteren om die personen beter aan te spreken.

Natuurlijk kunt u de gegevens gebruiken om uw LinkedIn-reclamecampagnes op te zetten. Je zult het heel gemakkelijk vinden om de inzichten te vertalen in LinkedIn campagnes. Zoals eerder vermeld, correleren de inzichtsgegevens goed met de targetingopties van LinkedIn.

Er ontbreken echter nog enkele targetingopties in de gegevens, zoals vaardigheden en interesses van leden. Hoewel u deze inzichten moet gebruiken om enkele van uw LinkedIn-campagnes te bouwen, laat u niet verblinden voor de andere opties. Een van mijn favorieten richt zich op ledengroepen.

Conclusie

Voor bedrijven die op zoek zijn naar een eenvoudige oplossing om betekenisvolle inzichten te krijgen over hun klanten en prospects, is LinkedIn Website Demographics een prima startpunt. Mocht u dit willen uitbesteden neem dan contact op met SEO Nijmegen.