BENAMINGEN VOOR DE RUBIK’S CUBE

BENAMINGEN VOOR DE RUBIK’S CUBE

  • oktober 26, 2020
  • 0 comments

LETTERS DIE IN ALGORITMEN WORDEN GEBRUIKT
We hebben zes letters gebruikt om de namen van elke zijde van de kubus weer te geven.

Afzonderlijk geeft de letter de rotatie van de zijkant met de klok mee aan, terwijl een apostrof (bijvoorbeeld F ‘) wordt gebruikt om de zijkant tegen de klok in te draaien.

F – Voorzijde
R – Rechts (Rechts)
U – Top (omhoog)
B – Terug (terug)
L – Links
D – Onderkant (omlaag)
U zult blij zijn te weten dat we in deze gids alleen de letters F, R, U en L nodig hebben

rubiks kubusnotatie

U Draai de bovenkant van de kubus een kwartslag rechtsom (90 °).
F ‘Draai de voorkant tegen de klok in.
R2 Draai de rechterkant een halve slag.
Gebruik de knoppen om elk van de acties te zien.

Rechtsom draaien: U L F R B D Linksom draaien: U ‘L’ F ‘R’ B ‘D’
Alles is nu klaar en we kunnen beginnen met het verkennen van onze oplossing!
1. VERZAMEL WITTE GEZICHTEN
We gaan verder met de kubusmontage en beginnen met de witte zijstukken. U kunt met elk van de kleuren beginnen, maar in deze tutorial gebruiken we wit voor de duidelijkheid.

goede witte rand, slechte randen

Zoals we al weten, zijn de centrale elementen gefixeerd en bepalen ze de kleur van elke zijde van de kubus. Daarom beginnen we met de witte zijpanelen, waarbij we zorgvuldig de positie van de middelste zijpanelen in de gaten houden.

Witte randen verzamelen is vrij eenvoudig, omdat we niet een groot aantal reeds verzamelde elementen hoeven bij te houden. In de meeste gevallen hoeft u de elementen alleen maar te draaien totdat ze op hun plaats zitten.

Gebruik dit korte algoritme wanneer het element zich in de juiste positie (FU-rand) maar aan de verkeerde kant bevindt.

F ‘R’ D ‘R F2
↩- + ▶ 0/5
F’R’D’RF2
Gebruik dit algoritme wanneer u de voorkant niet eenvoudig kunt draaien, omdat deze zich aan de verkeerde kant bevindt.

R ‘D’ R F2
↩- + ▶ 0/4
R’D’RF2
Dit algoritme wordt gebruikt in gevallen waarin het witte zijelement zich in het midden van de andere kant bevindt.

2. VERZAMEL WITTE HOEKEN
Nadat u de zijstukken correct heeft geplaatst, moeten we het probleem met de witte hoeken oplossen om de eerste witte kant te monteren.

opgeloste witte gezichtshoeken

Na het voltooien van deze fase zou onze kubus er zo uit moeten zien.

In dit stadium hoef je ook geen complexe algoritmen te onthouden en kun je je intuïtie volledig volgen.

opgeloste witte gezichtshoeken

Mocht u problemen hebben tijdens de montagefase van de witte hoeken, dan kunt u gebruik maken van onderstaande adviezen. U moet een eenvoudig algoritme onthouden dat u zult herhalen totdat het element op de juiste plaats staat:

R’D’RD
Verplaats het hoekstuk naar de gewenste locatie (rechterbovenhoek van de voorkant) en herhaal het bovenstaande algoritme totdat het stuk op de juiste positie staat. Met dit algoritme kunt u een element heen en weer verplaatsen tussen elementen die zijn gemarkeerd met een donkere kleur, waarbij de oriëntatie in de ruimte voortdurend verandert.

Het R ‘D’ R D-algoritme werkt feilloos, maar vereist te veel onnodige beweging. We bieden u enkele kortere algoritmen:

F D F ‘
↩- + ▶ 0/3
FDF ‘
R ‘D2 R D R’ D ‘R
↩- + ▶ 0/7
R’D2RDR’D’R

3. CENTRAAL NIVEAU
Nu we klaar zijn met de witte kant, laten we de kubus ondersteboven draaien, want we hebben de geassembleerde kant niet meer nodig.

Het proces van het samenstellen van de kubus was tot op dit moment eenvoudig en ongecompliceerd, maar het is deze fase die het maximale aantal problemen veroorzaakt. Het algoritme dat wordt gebruikt om de tweede zijde samen te stellen, omvat een groot aantal stappen die moeten worden overwogen.

We moeten twee symmetrische algoritmen onthouden. Het rechter algoritme stuurt het zijelement van de bovenste positie aan de voorzijde naar de rechter positie aan de voorzijde, terwijl het linker algoritme het element naar de linker positie aan de voorzijde stuurt.

 

LINKS
U ‘L’ U L U F U ‘F’
↩- + ▶ 0/8
U’L’ULUFU’F ‘
RECHTSAF
U R U ‘R’ U ‘F’ U F
↩- + ▶ 0/8
URU’R’U’F’UF
Als je geen element hebt om naar het middenniveau te gaan, moet je het algoritme twee keer gebruiken om het element voor de eerste stap te krijgen.

oplossing f2l middelste laag

URU’R’U’F’UF – U2 – URU’R’U’F’UF

4. BOVEN KRUIS
Tijdens de vierde fase moeten we het gele kruis op de bovenkant van de kubus verzamelen. Maakt u zich geen zorgen als de kleuren van de zijelementen niet overeenkomen met de kleuren van de middelste. We zullen ze in de volgende stap op de juiste plaatsen plaatsen.

 

top gele stip »lshape» horizontale lijn »geel kruis klaar

Nu alle zijstukken behalve de gele op de juiste plaats zitten, kan de bovenkant van je dobbelsteen er zo uitzien. Gebruik een algoritme om van het ene patroon naar het andere te gaan totdat je een kruis krijgt.

FRUR’U’F ‘
Punt – in het geval dat alle zijelementen verkeerd zijn georiënteerd en alleen het centrale element zich aan de bovenzijde van de kubus bevindt, moeten we deze formule drie keer gebruiken. Niet vergeten

 

rubiks cube kopen

 

https://breinbrekers.be