Ace Magazine
Image default
Internet marketing

6 tips voor een sterke landingspagina

Heb je een topproduct? Maar lopen je onlineadvertenties voor geen meter? Kijk dan eens naar je landingspagina, want daar valt of staat een onlinemarketingcampagne mee. Hieronder geeft Yellowshape jou enkele tips voor een effectieve landingspagina.

Goh, wat is een landingspagina?

Even kort: het is de pagina waarmee je in verschillende onlineadvertenties klanten naar je website lokt. Je bezoekers belanden eerst op deze pagina nadat ze op je onlineadvertentie hebben geklikt, vandaar de naam. 

Omdat de landingspagina perfect aansluit bij de tekst van je onlineadvertentie, vindt de bezoeker sneller wat hij zoekt. De pagina biedt de oplossing aan die je belooft in je onlineadvertentie. En dus het antwoord op de vraag van je bezoeker.

Je bezoekers voelen zich zo aangesproken. Begrepen. De landingspagina gaat dieper in op hun noden, waardoor ze vlotter overgaan tot een conversie. En een bijkomend voordeel: dankzij een sterke landingspagina verschijnt jouw onlineadvertentie hoger in Google dan de advertenties van de concurrentie.

Onze tips

1. Een gestructureerd, professioneel design

Wanneer je landingspagina geen intuïtieve structuur heeft, vindt de bezoeker niet onmiddellijk wat hij zoekt. En zijn geduld raakt meestal op na enkele seconden. Bovendien moet de landingspagina opgebouwd zijn om tot een conversie te leiden. Of je nu wilt dat je bezoekers een formulier invullen, een aankoop doen, zich inschrijven of iets downloaden.

Zo maak je slim gebruik van kleuren en afbeeldingen om bepaalde boodschappen en call-to-actions te benadrukken. Rood en groen doen volgens onderzoek conversies stijgen. Zorg ook voor een sterk contrast tussen je actieknop en de achtergrond

2. Less is more

Geef alleen de hoognodige informatie weer. Al de rest is afleiding en kan zorgen dat je bezoeker weg klikt. Vermijd bijvoorbeeld vervelende pop-ups. De inhoud die je wél weergeeft, moet dan weer makkelijk te absorberen zijn. Gebruik opsommingstekens.

3. Schrijf informatieve titels en subtitels

De meeste mensen lezen online geen teksten. Ze scannen. Meestal nemen ze alleen de informatie op die in je titels staat. Zorg dus dat de kracht van je aanbod duidelijk wordt in je titels en subtitels.

Gebruik de titel om in een paar woorden je aanbod weer te geven. De subtitels zijn dan weer handig om de voordelen van je aanbod te preciseren.

4. Wek vertrouwen op

Je bezoeker moet het gevoel krijgen dat hij jouw bedrijf en je aanbod kan vertrouwen. Dat je kwaliteit levert. Zet enkele testimonials op je landingspagina. Positieve feedback van bestaande klanten doet immers wonderen voor je imago. Of geef de logo’s van je bekende klanten en partnerbedrijven weer.

5. Maak je pagina mobielvriendelijk

Ongeveer 70 procent van alle activiteit op het internet gebeurt op mobiele apparaten. Optimaliseer dus zeker je landingspagina voor smartphones en tablets. Zo niet, is de kans reëel dat mobiele gebruikers je landingspagina verlaten.

 

Je landingspagina moet dus een snelle laadtijd hebben, makkelijk te navigeren zijn en aanzetten tot klikken.

6. Werk met korte formulieren

Zorg dat je bezoekers niet té veel inspanning moeten leveren bij het invullen van een contactformulier. Beperk je tot de broodnodige gegevens: naam (van de zaak), e-mailadres, telefoonnummer en woonplaats. Op die manier verliezen je potentiële klanten weinig tijd. En ben je zeker dat ze het formulier helemaal invullen. 

Wil je een landingspagina laten maken? Of een algemene onlinemarketingcampagne opstarten? Contacteer dan Yellowshape, een fullservicebureau in Antwerpen voor de digitale zichtbaarheid van bedrijven.

https://www.yellowshape.com/nl/blog/landingspagina-maken