Acemag

Hoe u uw live-evenement op Facebook kunt promoten

Plan je een live evenement? Vraagt ​​u zich af hoe u Facebook evenement marketing kunt gebruiken om bezoekers te bereiken en in contact te blijven?

In dit artikel zul je ontdekken hoe je je live-evenement of -conferentie op Facebook kunt promoten voor, tijdens en na de show.

 

1: Ontwerp een Facebook-frame voor uw evenement

Facebook stelt je in staat om je eigen merkframe voor Facebook-verhalen te uploaden en het kan worden getimed en geo-vastgezet om te activeren op je evenementlocatie. Wanneer bezoekers van het evenement hun Facebook-camera openen om een ​​verhaal te maken, kunnen ze uw evenementframe toepassen op hun video of foto.

Als je een frame voor je evenement wilt maken, ga je naar www.facebook.com/frames/manage en klik je op Frame openen .

Controleer in het venster Create a Frame of de juiste Facebook-pagina is geselecteerd en  kies Facebook Camera .

Vervolgens klikt u op Uploaden kunst en selecteer uw frame gebeurtenis of logo-bestand . De afbeelding moet in PNG-indeling zijn met een transparante achtergrond. Nadat u het hebt geüpload, sleept u de afbeelding naar de gewenste positie . U kunt meerdere PNG-bestanden toevoegen als u afbeeldingen in lagen wilt plaatsen.

Als u tevreden bent met de lay-out van uw frame, klikt u op Volgende .

Noem nu je lijst . Onder Locatie selecteert u Alleen beschikbaar op een specifieke locatie . Zoom in op de kaart naar de exacte locatie van het evenement en laat een speld op het gebied vallen. Stel de straal van het vastgezette gebied in op nul bij uw deelnemers aan het evenement.

Stel de datums in waarop u uw frame beschikbaar wilt hebben en vermeld vervolgens maximaal 10 trefwoorden waarmee mensen uw frame kunnen vinden . Gebruik de naam van het evenement en de locatie, evenals uw merk.

 

Klik op Voorbeeld op mobiel om een voorbeeld van uw fotolijst naar uw mobiele telefoon te sturen om te controleren of deze er goed uitziet. Als je er blij mee bent, klik je op Publiceren . Het zal een kort beoordelingsproces ondergaan voordat het beschikbaar komt.

Zorg ervoor dat je je frame activeert , er een bericht over deelt op je Facebook-pagina en mensen aanmoedigt om het te gebruiken . Hoe leuker, creatiever en relevanter uw frame is voor uw evenement, hoe groter uw kansen dat mensen erbij betrokken raken.

 

2: Activeer een Event Hashtag

Wanneer je je evenementhashtag maakt, kies je iets dat kort en krachtig is, zodat deelnemers het gemakkelijk kunnen typen en onthouden. Afkortingen voor de naam van het evenement of uw merk werken goed. En door het jaar aan het einde van de tag toe te voegen, kunt u het voor volgend jaar gemakkelijk opnieuw activeren (als u weer hetzelfde evenement organiseert) en jaar na jaar gebruikscijfers vergelijken.

Zorg ervoor dat deelnemers je hashtag voor je evenement gebruiken . Hier zijn enkele manieren om dat te doen:

  • Doe een wedstrijd voor de meest creatieve of inspirerende foto van het evenement. Zorg ervoor dat je alle regels van je land rond wedstrijden volgt.

  • Bied korting of een stimulans voor iedereen die inhoud deelt met uw hashtag.

  • Creëer of print uw tag fysiek op een manier waarop mensen ermee kunnen communiceren.

Als je een communitymanager hebt, zorg er dan voor dat deze beschikbaar is om in realtime te reageren, betrokken te raken en inhoud te delen. Als je geen communitymanager hebt, gebruik dan een tool als Keyhole om te controleren wanneer je hashtag wordt gebruikt en reageer en deel inhoud zo snel als je kunt.

 

3: Geotargeting instellen om mobiele gebruikers te bereiken met Facebook-videoadvertenties tijdens het evenement

Als u uw bedrijf op Facebook op de markt brengt, hebt u waarschijnlijk pinnen laten vallen bij het opbouwen van een publiek op een bepaalde locatie om een ​​krappe straal rond een gebied of evenement te creëren. Maar wat als de minimale straal van Facebook te breed is?

Dit is waar uitsluitingspinnen binnenkomen. Hiermee kunt u uw targeting beperken tot een exacte locatie.

Stel een opgeslagen doelgroep in om de gebeurtenislocatie te targeten

Als u geotargeting wilt instellen, maakt u een door Facebook opgeslagen doelgroep en plaatst u een speld op de locatie van het evenement . Als veel bezoekers naar het evenement reizen, zorg er dan voor dat je de evenementhotels opneemt . Dan brengen de straal beneden zo klein als je kunt .

Vervolgens wilt u de functie Uitsluiten gebruiken om een ​​uitsluitingszone rond de gebeurtenislocatie te bouwen.

Herhaal dezelfde stappen met drop pins om enkele gebieden te verwijderen en een strakkere geo-omheining rondom uw evenement te creëren .

Je krijgt mogelijk een melding van Facebook dat je publiek te klein of te specifiek is, maar de locatie zal vollopen tijdens je evenement. U kunt de doelgroepgrootte schatten op basis van eerdere bezoekers en die informatie gebruiken om geschikte advertentiebudgetten in te stellen.

Voer videoadvertenties uit tijdens het evenement

Facebook-videoadvertenties zijn een geweldige manier om de aandacht te trekken en een snelle oproep tot actie of bericht te krijgen aan bezoekers van het evenement, en ze zijn ook handig voor het bouwen van een aangepast publiek voor verdere targeting. Dit is ideaal omdat u weet dat uw evenement waarschijnlijk een hoog percentage van uw ideale prospects zal hosten.

Waarom mobiele plaatsingen? De meeste mensen die evenementen bijwonen zijn op reis of zijn niet op kantoor en op laptops, dus mobiel browsen komt vaker voor bij evenementen. U kunt hiernaar verwijzen met uw onderzoek om te zien hoeveel bezoekers doorgaans reizen om het evenement bij te wonen. Het gebruik van mobiele plaatsingen maximaliseert de kans dat uw advertentie wordt weergegeven aan bezoekers van het evenement.

Gebruik video’s in vierkant of verticaal formaat om de hoeveelheid onroerend goed die u overneemt in de Facebook-nieuwsfeed op een mobiel apparaat te vergroten om ervoor te zorgen dat uw advertenties niet onopgemerkt blijven.

Wanneer u uw video’s maakt , houdt u ze tussen 10 en 15 seconden en maakt u ze pittig . Je doel is om de aandacht van de kijker te trekken en het bewustzijn te vergroten. Later, wanneer u kijkers opnieuw target, kunt u werken met video’s met een langere indeling en verschillende advertentiestijlen.

 

4: Retarget Deelnemers na het evenement

Tijdens een druk evenement zullen prospects waarschijnlijk niet de juiste instelling hebben om volledig met u om te gaan. Daarom is het essentieel om ze na het evenement op te volgen en te verzorgen.

Je kunt de gegevens die je tijdens het evenement of tijdens je Facebook-evenementpagina hebt verzameld, gebruiken om aangepaste doelgroepen te maken om opnieuw te targeten. Uitsluitingen helpen je je publiek te verfijnen om ervoor te zorgen dat berichten na het evenement overeenkomen met de doelgroep waarmee je contact maakt.

 

Maak aangepaste doelgroepen op basis van videoweergaven en uw evenementpagina

Als u een aangepaste doelgroep wilt maken op basis van videoweergaven, gaat u naar Doelgroepen in Facebook Ads Manager en maakt u een nieuwe aangepaste doelgroep . Selecteer Video als de bron voor deze doelgroep.

Vervolgens kiest u de video’s wordt gebruikt voor de advertenties die u liep tijdens het evenement . Stel het datumbereik in om de datums van het evenement te dekken en geef uw publiek de juiste naam .

Wanneer u klaar bent, klikt u op Publiek maken en laat Facebook een paar uur de tijd om dit publiek volledig in te vullen.

Deze doelgroep is zeer relevant en meer betrokken omdat ze het evenement hebben bijgewoond en uw videoadvertenties hebben bekeken.

Als u een aangepast publiek wilt opbouwen van mensen die zich bezighouden met uw Facebook-evenementpagina, maakt u een ander aangepast publiek en selecteert u Evenementen als de bron .

Je kunt het soort betrokkenheid dat mensen bij je evenement hadden beperken en een veel relevanter publiek creëren.

 

Target uw aangepaste doelgroepen

Nu kunt u uw follow-upberichten afstemmen op uw doelgroepen op basis van de interactie met uw evenement . Gebruik dit kader voor uw volgende communicatie met hen omdat het zowel nieuwsgierigheid als verbinding zal opbouwen.

Hier zijn enkele voorbeelden van berichten die je kunt gebruiken met mensen die je evenement niet hebben bijgewoond maar wel interesse hebben getoond.

Zorg ervoor dat uw opvoedingscyclus voor deze potentiële klanten is ingesteld om een ​​aantal weken te duren, omdat veel mensen (vooral voor evenementen die een groot aantal bezoekers uit het buitenland trekken) het bijwonen van een evenement combineren met een vakantie.

Begrijp dat uw potentiële klanten misschien niet klaar zijn om u te betrekken of bij u te kopen tijdens het evenement, maar uw aangepaste doelgroepen zullen u helpen nieuwe potentiële klanten te bereiken en een gesprek met hen aan te gaan om ze te koesteren en later op te volgen.