Contact met je doelgroep

Je weet dat alle communicatie pas effect heeft, zodra je je doel bereikt hebt. Je doel kan zijn, verkopen, informeren, maar ook gedrag beïnvloeden. Je communicatiemiddelen en -boodschappen kun je dus meten, door te kijken of je meer of anders verkocht hebt, informatie bij je doelgroep aangekomen en begrepen is, of gedrag gewijzigd is. Met narrowcasting kun je al deze doelen bereiken via gepersonaliseerde berichten. Je stemt de boodschap af op tijd, dag, week, maand of seizoen. Je past het aan zodra er aanbiedingen of speciale acties zijn. Klanten zien in een oogopslag wat ze willen weten en je haalt ze hierdoor letterlijk over de drempel en overtuigt ze van je product of dienst.

Een ideale oplossing voor elk product

Denk bij producten maar eens aan de nieuwe mode voor komend seizoen. Je kunt niet alles in je etalage hangen en dus plaats je twee of drie mannequins met kleding en laat je alle andere items via digital signage aan je publiek zien. De mogelijkheden zijn eindeloos, want je kunt zelfs een kledingstuk centraal stellen en via de schermen alle combinaties met andere kledingstukken laten zien.

Gebruiksvriendelijke communicatie bij elke vorm van dienstverlening

Bij dienstverlening kun je denken aan voorlichtingsfilmpjes in het ziekenhuis, zodat patiënten weten wat de procedure is, welke voorbereiding ze dienen te treffen en wat ze bij zich horen te hebben. Je kunt veel onzekerheid bij de patiënt wegnemen en hoeft tijdens de afspraak minder uit te leggen. Je kunt direct overgaan tot de procedure of meteen vragen die de patiënt nog heeft naar aanleiding van narrowcasting beantwoorden. Je kunt zelfs de boodschap aan de beelden aanpassen op de momenten van binnenkomst van de wachtkamer, in de behandelkamer zelf en bij het vertrek. Mensen zijn gerustgesteld als ze de juiste informatie op het juiste moment krijgen. Dat komt de behandeling en dus de patiënt en de behandelaar ten goede.