Voicemail

Het klink heel makkelijk als iemand niet te bereiken is in deze maatschappij via de telefoon dan laten we een berichtje achter, een ingesproken boodschap die de ontvanger dan later op een voor hem beter tijdstip kan beluisteren, maar het is net zo makkelijk om de conclusie te trekken dat dit systeem niet meer werkt.

Persoonlijk zat ik te denken wanneer ik voor het laatst mijn voicemail had beluisterd, dat moet minimaal een halfjaar geleden zijn. 9 van de 10 berichten die je krijgt bij de antwoordservice zijn toch broekzakgesprekken. Als iemand iets belangrijks te melden heeft dan belt hij later wel terug, of nog vaker hij wordt terug gebeld. Zeker op persoonlijk vlak heeft een voicemail tegenwoordig nog weinig toegevoegde waarde. Op het zakelijk gebied staat het er ook niet heel sterk voor. Dat komt omdat de gene die belt jou op dat moment nodig heeft en niet een paar uur later als je eindelijk de moeite heb genomen om de voicemail af te luisteren. Verder wordt een voicemail als een van de minst persoonlijke antwoordservice gezien. Je krijgt immers een robot aan de lijn die een berichtje voor je opneemt terwijl je juist belt omdat je iemand persoonlijk te woord wil staan.

Gelukkig bestaat de oplossing van de bovenstaande klaagzang. Dit kan je op meerdere manieren implementeren. Je kan een secretaresse inhuren, maar als je dat doet dan ben je een hoop vaste kosten kwijt, of je kan gaan voor een andere vorm van telefoonservice. Er zijn gespecialiseerde bedrijven actief die voor jou de telefoon opnemen wanneer jij bijvoorbeeld in een vergadering zit, net een presentatie houd, of een salesgesprek voert. Zij nemen de telefoon voor jou op, wat in 9 van de 10 gevallen door een vaste telefoniste gebeurt die dan de klant verder helpt. Op deze manier kan je iedere potentiele klant persoonlijk te woord staan, iets wat toch belangrijk is in deze tijd van overaanbod. Op persoonlijk gebied kan jij als bedrijf namelijk het verschil maken!

http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl/