Verzuim terugdringen door frequent een verzuimgesprek te voeren

Is er veel kort verzuim in uw bedrijf? Of zelfs werknemers die ziek uit dienst gaan? Er is een manier om dit verzuim terug te dringen;  dat is natuurlijk uw uiteindelijke doel. Dit kunt u doen door frequent een verzuimgesprek te voeren. Verzuim kan namelijk ook te maken hebben met de werksfeer en bedrijfscultuur. Dit kunt u bespreken in deze persoonlijke gesprekken, maar het is ook belangrijk om dieper in te gaan op verschillende voorvallen, de werkhouding en de persoonlijke situatie van een werknemer. Er kan dan ook nagedacht worden over de kansen en mogelijkheden van een werknemer. Op deze manier kunt u de oorzaak van het relatief vaak ziekmelden van werknemers achterhalen en er samen uitkomen hoe dit te verbeteren is.

Hulp bij een werknemer die ziek uit dienst gaat

Er gaat een werknemer ziek uit dienst. Allereerst denkt u dat het wel meevalt, maar de tijd gaat snel. Zo is deze werknemer ineens al twee maanden ziek; dan is er niet meer te spreken over kort verzuim. U heeft geen idee hoe u dit aan moet pakken. De UWV komt met termen als belastbaarheid en er moet gekeken worden op welke manier deze werknemer wel zou kunnen functioneren. Als u hier zelf niet uitkomt, is het slim om een specialist zoals Flink in te schakelen. Er wordt dan op een kritische en objectieve manier in gesprek gegaan met de werknemer om het verzuim te bespreken. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de werkomgeving en de werksfeer, die zeker kunnen bijdragen aan lang of kort verzuim.

Een werknemer gaat langdurig ziek uit dienst: wat te doen?

Wat staat u als werkgever te doen als een werknemer ziek uit dienst gaat? Hoe pakt u zoiets aan? U wilt natuurlijk bijdragen aan het herstel van deze werknemer; u wilt immers dat deze weer goed functionerend terug in dienst kan treden. Het is hierbij belangrijk om niet alleen aan cijfers en data te denken. Het is belangrijk om een persoonlijk gesprek te voeren met deze werknemer. Wat is de huidige staat van zaken? Zo ontstaat er respect in plaats van vragen. Flink is een specialist op het gebied van langdurig verzuim, kort verzuim en het terugdringen ervan. Zo kunt u hulp inschakelen voor het voeren van een dergelijk persoonlijk gesprek en de gang van zaken als een werknemer ziek uit dienst gaat.

http://www.ditisflink.nl/